Mitä tämä palvelu tekee
Selkokielelle.online on ilmainen työkalu, joka muuntaa suomenkielisen tekstin selkokielelle tekoälyn avulla.
Tietoja ei tallenneta
Tämä palvelu ei tallenna mitään. Kirjoittamaasi tai liittämääsi tekstiä ei tallenneta palvelimen tietokantaan, lokitiedostoihin eikä muualle. Muunnettu teksti näkyy vain selaimessasi. Kun suljet selaimen välilehden, mitään ei jää jäljelle. Palvelulla ei ole käyttäjätilejä eikä istuntohistoriaa.
Teksti lähetetään tekoälypalveluun
Kun painat "Muunna selkokielelle", tekstisi lähetetään OpenAI:n kielimallille (gpt-4o-mini) OpenRouter-palvelun kautta. Teksti siirtyy palvelimille, jotka sijaitsevat Suomen ulkopuolella. Älä liitä kenttään arkaluonteisia henkilötietoja, salassapidettäviä tietoja tai muuta tietoa, jota et lähettäisi kolmannen osapuolen palveluun. Tämä palvelu ei vastaa siitä, miten OpenRouter tai OpenAI käsittelee tietoja omissa järjestelmissään. Lisätietoja löydät OpenRouterin ja OpenAI:n omista tietosuojakäytännöistä.
Ei yhteyttä Selkokeskukseen
Tämä palvelu on itsenäinen projekti. Sillä ei ole mitään yhteyttä Selkokeskukseen eikä muihin virallisiin suomalaisiin organisaatioihin. Palvelu ei ole Selkokeskuksen hyväksymä tai sertifioima. Tekoäly tuottaa muunnoksen automaattisesti. Tarkista tulos aina ennen kuin käytät sitä virallisessa tai ammatillisessa yhteydessä.
Tekoälymalli
Palvelu käyttää OpenAI:n gpt-4o-mini-mallia OpenRouter-palvelun kautta.